Ekonomiassistent

Packoplock Scandinavia säljer emballage- och packprodukter till företag i Sverige, Finland, Danmark och Norge via katalog och webb.
Vi är idag 115 anställda, och omsätter ca 400 mkr och har en väldigt snabb tillväxt. Sedan starten 2007 har vi vuxit varje månad vilket
motsvarar 168 månader. Mer än 90 000 företag har handlat av oss.

Packoplock är moderbolaget men vi har även tre dotterbolag i koncernen, Napakka i Finland, Husted i Danmark och Nordahl i Sverige.

Vi tror oss vara ett roligt, lösningsorienterat företag. Vi värdesätter långsiktighet, nya arbetssätt och lösningar tillsammans med våra kunder.
Vi är ett starkt och engagerat Team som håller ihop och hjälper varandra.

Nu söker vi dig som har erfarenhet från sälj och dokumenterade säljframgångar och alltid har levererat på allra högsta nivå.
Du kommer att bli en del av säljteamet på Packoplock som består av 3 avdelningar Sälj, Innesälj och Kundtjänst.
Idag är vi 17 personer, men söker nu ytterligare 2 kollegor.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Bearbeta både nya och befintliga kunder
  • Upprätta kundplaner och säljmål
  • Presentera och bygga förtroende genom bra affärsmannaskap
  • Skapa och utveckla goda relationer med sina kunder
  • Egen budget och kundansvar

Den vi söker är självgående och har ett inre driv för att utveckla, leda och säkerställa långsiktiga säljplaner tillsammans med våra kunder.
Du är målfokuserad och gör ditt yttersta för att klara högt uppsatta budgetmål.

 

Kravprofil

Vi söker dig som:

  • Har minst 3–5 års säljerfarenhet
  • Är resultatorienterad och strukturerad
  • Hanterar stress och högt uppsatta säljmål
  • Är kundorienterad och sätter alltid kunden i fokus
  • Är säljdriven och gillar att förhandla och vara nära alla sina kunder
  • Har mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift


Placeringsort är Norrköping.


Frågor och ansökan

Har du frågor angående denna tjänst ringer eller mejlar du Försäljningschef Mikael Nilsson på 0707-54 91 86 eller mikael.nilsson@packoplock.se.
Ansökan med CV mejlas till mikael.nilsson@packoplock.se så fort som möjligt, men senast fredag den 2022-11-15

Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Norrköping

Har du ett brinnande intresse för siffror och vill arbeta i en miljö som präglas av gemenskap, engagemang och resultat? Vill du vara en del av ett företag med stora möjligheter? Då ska du söka denna tjänst idag!

 

Packoplock Scandinavia AB

Packoplock Scandinavia AB säljer emballage- och packprodukter till företag i Sverige, Finland, Danmark och Norge via katalog och Webb och säljkår. Vi är idag 145 anställda och omsätter ca 550 MSEK. Packoplock är moderbolaget men vi har även tre dotterbolag i koncernen; Napakka i Finland, Husted i Danmark och Nordahl i Göteborg. 

Vi erbjuder

Utöver lön och bonus erbjuder vi en miljö som präglas av laganda och ett driv att vilja hjälpa kunden. Hos oss på Packoplock präglas vardagen av våra värdsklassmål och då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap och ett stort engagemang, viktiga för oss. 
Vi tror oss vara ett roligt, lösningsorienterat företag. Vi värdesätter långsiktighet, nya arbetssätt och lösningar tillsammans med våra kunder. Vi är ett starkt och engagerat team som håller ihop och hjälper varandra.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer jobba på ekonomiavdelningen som består av fem personer. Vi hanterar många transaktioner, både i kundreskontran och leverantörsreskontran och dina huvuduppgifter kommer att vara att sköta bokföringen kring dessa. 
Det innebär bland annat:

  • Registrera leverantörsfakturor och boka betalningar
  • Bokningar av kundinbetalningar, påminnelser och inkassoärenden
  • Kontering och registrering av bokföringsordrar
  • Diverse övriga ekonomirelaterad administration
  • Vara behjälplig till kunder som hör av sig kring ekonomiska frågor främst via mejl

Din profil

Du får gärna var nyexaminerad ekonom från högskola eller universitet alternativt ha erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom ekonomi. Du har goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du jobbat i Business central 365 tidigare. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. 

Som person är du noggrann och välorganiserad men samtidigt öppen för förändringar. Du tar ansvar för ditt arbete, är ambitiös, serviceminded och kan hantera ett högt tempo emellanåt.

 

Ansök redan idag!

Låter detta intressant? Sök då tjänsten redan idag! 
Urval sker löpande och processen kan därmed stängas innan sista ansökningsdag. 

Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att ringa eller mejla ekonomichef Jonas Jalvér, tele 070-677 45 67 eller jonas.jalver@packoplock.se

Varmt välkommen med din ansökan senast 1 maj till helene.bergqvist@packoplock.se.